Efsane Arkeolog Indy!

Indiana Jones
Indiana Jones, George Lucas'ın -dikkat vikipedik alıntı- eğlence odaklı bir film yazmasıyla hayata geçmiş.  Yönetmen koltuğunda Steven Spielberg oturuyor. Spielberg'in içinde olduğu bu tür fantastik, macera dolu filmleri seviyorum sanırım. Amerikan sinemasının bu anlamda beni en çok çeken kişisi. 

Serinin ilki 1981 yılında, 4. ve son film ise 2008 yılında çekildi. Aslına bakarsanız her filmin birbirinden bağımsız olduğunu düşünürsek bu filmlere seri demek pek de mümkün görünmüyor. Bir seri de aranılan final bölümü bu filmlerde yok. Aksine devamı gelebilir durumu var her filmin sonunda. Hatta 4. filmde Indiana Jones'un oğlu olarak Shia LaBeouf seriye dahil oluyor. İleride olası bir 5. filmin kapıları da böylece aralanmış oluyor. (Ve hatta aralanmış bile. Şöyle de bir haber varmış.Tıkla) Ben bu serileri daha yeni izlediğim için ola ki izlemeyenler varsa, keyifle izleyecekleri bir film serisi orada duruyor demek istiyorum.

Indiana Jones'u yıllardır izlemeyi planlıyordum aslında. Hatta 2008'deki 4. film için Ersin Karabulut köşesinde bununla ilgili bir şeyler yazmıştı. Merakla beklediğini, çok sevdiğini falan. İşte ben de o zaman izlemeye karar vermiştim. Ama bugünlereymiş izlemek. Nasıl ki ben Back to the Future seversem, onun içinde Indiana Jones başka bir şey olsa gerek. Ki bunu da hak ediyor filmler. Özellikle ilk üç film aksiyon, komedi hatta absürdlük bakımından fazlasıyla keyif verici. Bu tür filmlere kendi kulvarları içerisinde bakmak gerek. Lucas başta da dediğim gibi amacına ulaşmış. Jones üniversitede ders veren, kürsüsü olan bir arkeolog ve profesör. Bir yandan da olayların adamı. Mistik, fantastik v.b. unsurların peşinden merakla koşuyor. Aksiyon severler ve hala filmleri izlememiş olanlar varsa tavsiye edilir. Özellikle Harrison Ford'un adım adım yaşlanması da fena olmamış. Hatta 90'ların sonlarında 4. film çekilmiş olsa bunu daha iyi anlayacaktık. 

Son bir şey. Serinin 3. filminde Hatay Cumhuriyeti ile karşılaşmakta bir hayli hoş. 

Indiana Jones Raiders of the Lost Ark 1981
Indiana Jones
and
the Temple of Doom 1984
Indiana Jones and the Last Crusade 1989
Indiana Jones
and
the Kingdom of the Crystal Skull 2008

70 yaşına adım atmış Harrison Ford'u 5. filmde görmek garip olacak gibi. Bir nevi Rocky. Serilerin handikabı da bu oluyor sanırım. Hem çekilsin istiyorsun yıllar sonra bir devam filminin ama sonrasında aradığını da bulamıyorsun. Yine de serinin devamına Harrison Ford ile devam edilmesi de iyi. İşin kalitesinden çok, nostaljisiyle ilgilendiğim için böyle diyorum. Ve şanslıyım ki bu sefer sinema salonunda izleme şansım olacak. 

Yorumlar