Donovan Wylie - Magnum Photos

Donovan Wylie, 1971 Kuzey İrlanda doğumlu bir Magnum fotoğrafçısı. Erken yaşta fotoğrafa merak salmış. 16 yaşına geldiğinde okulunu bırakıp İrlanda çevresinde üç aylık bir yolculuğa çıkıyor. Bunun sonucunda 32 Counties adlı ilk kitabını yayınlıyor. 1992 yılında daha 21 yaşındayken Magnum onu aday olması için davet ediyor ve 1998 yılında 27 yaşında üyeliğe kabul ediliyor. Biyografisi için daha detaylı bilgi BURADA

Sürekli olmasa da fotoğrafların arasında gezinmek şahane oluyor. Hele de siyah-beyaz fotoğraflara bayılıyorum. Geçenlerde Özer ile birlikte 'pinhole' yapımı için bir sürü video izledik. Hala çözemedim olayı. Daha doğrusu tam olarak çözemedim. Fakat fotoğrafın sınırı olmadığını, işin tamamen yaratıcılıktan ileri geldiğini her saniye biraz daha kavrıyorum. Elimizdeki makineler sadece bir araç, onu kullanmasını bilmek önemli olan. Doğru anı yakalamak zor iş. Fotoğraf sinema gibi durağan bir yapıda olmadığından işler daha da zorlaşıyor. İleride durumum müsait olunca kendime ait bir Karanlık Odam olsun istiyorum. Analog makine ile çalışmayı. Özellikle siyah-beyaz. Ve bunların hepsini yapacağım. Kendi ekipmanım, kendi hayatım, zevkim, üretmek, yakalamak, paylaşmak. 


NORTHERN IRELAND. Belfast. 1984.
NORTHERN IRELAND. Belfast. City Centre. 1990.
NORTHERN IRELAND. Belfast. Flag Seller. 1989
N. IRELAND. 
Lepper Street, Belfast. Street games. Northern Ireland. 1988. 

IRELAND. Thirty Two Counties. 
Eating icecream during the Laytown horse races. 1988

Yorumlar