Yoğun bir gün: ALES ve Fotoğraf


Sabah 08.00'de kalktım. Elimi,yüzümü yıkadım. Bir bardak süt içtim ve ALES'e girmek için yola koyuldum. Sınava gireceğim yere daha önceden gitmemiştim. Kartal'da Anadolu İmam Hatip Lisesi. Şanslıydım ki bulmak zor olmadı fakat hava koşulları gerçekten zordu. Bir de gece 02.00'da yatmam beni biraz uykusuz bırakmıştı. Kendi enayiliğim işte. Niye uyumazsın be adam!!! Sınav 09.30 da başladı. Aslına bakarsanız zor bir sınav değildi. Fakat hız sorunumu acilen çözmem gerekiyor. Mayıs'ta ki sınavda durum böyle olmamalı. 150 tane soruyu 180 dakika da halledemediysem bu iyiye işaret değil. Geçen senekine göre daha iyi olduğumu düşünmekteyim tabi değişen sınav sistemi nasıl bir sonuç ile beni karşı karşıya getirir bilemem. 12.30 gibi sınavdan çıktım. Her tarafım ağrıyordu. Boynum tutulmuş resmen sınavda. Saat 13.10 gibi evdeydim. Aç karnımı doyurdum, biraz nete baktım ve tekrar yola çıktım. Fakat o da nesi? Treni kaçırdım. Çok kötü oldu bu. Daha ikinci haftadan Fotoğraf Kursuna geç kaldım ve daha önceden de kimseye bir şey dememiştim. Tamamen benim eşşekliğim. Olmuyor böyle Doruk!!! Saat 15.30 gibi atölyeye gittiğimde şanslıyım ki ders daha başlamamıştı. Geçen haftanın uygulamasını yapıyorlardı ve sıra bana gelmişti bile. Bundan sonra derse geçtik. Önce geçen hafta çektiğimiz ödevlere baktık. Hiç yoktan kendime kızdım. Sinirlendim. Gerçekten fotoğraflarım net değildi. Aslında bu ödev sırasında aranan bir durum değildi. Yine de ben buna dikkat ettiğimi sanıyorum. Aslına bakarsanız fotoğrafların boyutlarının küçültülmesi ve projeksiyonun beze yansıması sonucu da fazla kötü görünüyor. Fakat kabul ediyorum ki net değildi. Eve geldim baktım. Bende beğenmedim. Biri netti sadece ve diğer iki ödevi tekrar yapmam gerekecek. Sırf bu yüzden zaman kaybetmeden yarın sokaklardayım. Bulacağım bir şeyler. Diğer bir sorun ise orada kadraj hatası olduğuyla ilgiliydi. İlk fotoğraftan sonra çok fazla bir şekilde fotoğraflar arasında kayma söz konusuydu. her kadrajtan 6 adet belli pozlamalarda çektiğimiz bir ödevdi bu. Diğer 5 fotoğrafta sorun yoktu fakat o ilk fotoğraf beni deli etti. O kadar da dikkat ettiğimi düşünmeme rağmen. O an çektiğim diğer bir fotoğrafın arasına karıştığını düşünmüştüm eve gelince ilk işim ona bakmak oldu fakat niyeyse kadrajda sorun yoktu. İşte buna kızdım. Evet fotoğrafım net değildi belki ya da net olan yer yanlıştı desek daha doğru olur fakat kadrajımda sorun yoktu. 6 fotoğrafda aynı kadraja sahip. O an bu böyle olmadı tabi. İşte bu fotoğraflardan 2 seti tekrar çekmem gerekecek ve iyi çekicem LAYN!!! Kızdım kendime. Buradan adam olmadan çıkmayacağım. İşte böyle sıkıntılı bir gündü. Altan Bal'dan 3 kere özür dilemem de cabası. Bir çocuk edasıyla diyebilirim ki; "ama o da iki kere pardon dedi"


Özleyenlere bir Altan Bal karesi. Özellikle Pınar için. Kendisi bize modellik yaptı. Bu fotoğrafta eli net, yüzü flu olması gerekiyordu. Gayet başarılıyım. Bunun bir de tam tersi var fakat şimdi baktım titretmişim fotoğrafı. 1/15 enstantane ile çekersen olacağı budur Doruk. Aslında ISO'yu 200'de tutmamak gerekiyor bu çekimlerde. Her ne kadar yapay ışığımız olsa da görülüyor ki yeterli değil.

not: fotoğraf kaldırılmıştır.
***

Çok sevdiğim bir şarkı ile yazıma son veriyorum saygılar efendim.. :)



Not: evet ne kadar anlamsız bir yazı oldu değil mi?? :) Aman koyver gitsin.

Yorumlar

Pınar Dumlu dedi ki…
teşekkür ederim
çok mutlu oldum
saol kanka
senin için devamı gelecek :)