Bomonti'ye İlk Sefer


Gözde öğlene doğru Doruk hadi Bomonti'ye gidelim dediğinde "tamam" dedim. Hem okulumun yeni binasını bir an önce görmek istemem, hem de arkadaşı özlemem dolayısıyla. Anlatacaklarım Tamamen Bomonti'ye ve MSÜ'nün şu an bana ne hissettirdiğine dair şeyler olacak. Beşiktaş'a gidip oradan 30A ya bindik. Beşiktaş Kampüsünün kapısına Osmanbey durağında inin yanında diye yazı yazmışlar. En azından ben öyle hatırlıyorum. Onuda bir ara çekip koyacağım buraya. Osmanbeyde indikten sonra sorduk soruşturduk tahmini biraz da dolaşmamızdan dolayı 15-20 dakika arası yürüdükten sonra okulu bulabildik. Şimdilik gözümde eksi yönleri fazla. MSÜ'nün nasıl olursa olsun, öğrenci profiliyle bir tavrı daima olmuştur. En azından şu 4 yıllık öğrencilik hayatımda durum böyleydi. Ve bu tavır şimdi Bomonti ile değişecek, pasifize edilecekmiş gibi duruyor. Okulun içi fazlasıyla geniş. Ferah, temiz, sınıflar gayet iyi. Sosyoloji katında sanırım amfi yok. Bence büyük eksiklik. Koridorlar da fazla kullanışsız duruyor ama öğrenciler bir yolunu bulurlar. Artık masalar daha rahat açılır okulun koridorlarında diye düşünüyorum. Volta atarız artık. Eh iyi-kötü sınıftan görülebilecek manzara da var. Ayrıca sınıflarda 2 tane kapı olması da avantaj. Bunlar kendi açımdan iyi denebilecek yanları.

Ya Gerisi

Okula ulaşım o kadar sanıldığı gibi kolay değil. Ayrıca okuldan çıktıktan sonra Beşiktaş'ta ki gibi bir çok mekan da sizi ağırlamıyor. Tam karşısında ki bira fabrikası da yıkılmaya hazır bir şekilde sizi gözlüyor. Sınıfların içerisinde teknik donanım yok şu an, belki ilerleyen dönemlerde bu durum telafi edilebilir. Güvenlik teras kata bizi sokmak istemedi, orasının restaurant olabileceğini söyledi. Belki tamamen hayali bir şeydir, bilinmez. Öyle olursa hocalar ve öğrenciler arasında ki uçurum gün yüzüne çıkar doğrusu. Sınıfları görüp, yukarı çıkmak istediğimiz de sanki bir eylemciymişiz gibi güvenlik peşimize takıldı. Bir şeyden endişelendiği belliydi, artık bütün sene öğrencilerin peşine takılıp onları gezdirir okulda. İşe başlayalı bir ay olmasında MSÜ'yü tanımadığı ne kadar belli. Sordum kendisine dün bizim arkadaşlar PUHU ları asmışlar duvarlara, bizim de afiş asacağımızdan şüphelenerek takıldı peşimize. Çok fena!!! Sanırım bu sene duvarlar afiş dolacak. Ama eminim her yerine okulun güvenlik kameraları yerleştirmişlerdir. Anında tespit edip kaçak afişleri asanları cezayı keserler. Bakalım okulun hali nerelere gidecek. Stres dolu günler bizi bekler.

Nedir Bu Ayrışma

Geçen sene bölüm başkanımız bir derste Sosyoloji Beşiktaş'ta kalacak dediğin de hiç kimsenin aklına herhalde 1.2. sınıflar Bomonti'ye kalanlar Beşiktaş'ta gibi bir durum gelmemişti. Zaten Fakülte olarak fazlasıyla parçalanmışken, bir de kendi içimizde bölüm olarak böylesine bir ayrılma hiç hoş bir şey değil. Ben bu durumu hocaların kaprislerine bağlıyorum. Her ne kadar kabul edilebilir sebepleri olsa da. Tamam onlarında hakkı rahat sınıflarda ders vermek, kendilerine ait geniş odalarının olması fakat böylesine saçma bir girişim hiç de anlamlı değil. Bir işi yapmayı beceremiyorsanız hiç yapmayın daha iyi. Yarım-yamalak iş yapmakta nedir? Şimdi şöyle bir şey de var. Hiç bir şey bilmeden konuşuyorsun, diyebilirsiniz bana ama görünen köy kılavuz istemez. MSÜ bir özel okul değil, tarihi özellikleri olan bir devlet okuludur. Evet yaşam standartlarımızı yükseltmek güzel bir şey fakat bu işi doğru düzgün yapmak gerekmez mi? Neden böyle durumlar da öğrencilerin de söz hakkı yoktur. Hatta bırakın öğrencileri, hocaların bile söz hakları yok neredeyse. Yönetimdekiler neyi uygun gördüyse bunu kabullenmek gerekiyor. Ve hatta kabulleniliyor. Ama durum gayet açık Fen-Edebiyat seneye bütün bölümleriyle Bomonti'ye taşınacak. Beşiktaş gibi bir yerin nimetlerinden yoksun kalınacak. Fındıklı'ya yürüyerek gidilemeyecek. Yollar uzayacak. Okulun havası değişecek. Biz şimdi okuyanlarda 5-10 yıl sonra iç çekerek bu günleri anarız artık.

Yorumlar

Pınar Dumlu dedi ki…
dorukcum haritada noktalayıp bana gösterir misin nerde? ben bomontide oturuyorum çok merak ettim
google mapse 41.057487,28.979863 bunu yaz tam olarak oranın üzerine gelceksin.. bira fabrikasının karşısı hemen =)