17 günde 2009'un anlamı

2009 yılının sonuna gelirken yılın benim için berbat geçmesinin önüne geçen, en azından sonunu kötü getirmememi sağlayan bir dizi olaylar oldu. Aslında kısaca şöyle söyleyebilirim 4-22 aralık 2009 tarihleri arasında sağlam bir doğu turu yaptım. Hayatımı yeniden anlamdıracak sebepler edindim. Geçen sene Samsundaki kısa film aölyesi ve üniversiteye girişim hayatımın önemli iki dönüm noktasıdır ve bu 17 gün boyunca yaşadıklarımda aslında bu iki dönüm noktasının uzantısıdır.

4 aralık günü MuKo ile Diyarbakır'a geldik. Cuma günüydü. Ayın 9'una kadar orada durduk. Serkan'ın beni gaza getirmesiyle Artvin'deki gezici festivalden hiç tanımadığım Esra'yı arayarak ve belki de şans eseri Artvin'deki gezici festivale gitme şansına eriştim. Halbuki en geç 14 aralıkta İstanbul'da olmayı düşünüyordum. Böylece 9 aralıkta yola çıktık Muko ile. Bu arada Diyarbakırdayken Serkan sayesinde Mardin'e gidebilmekte büyük keyifti. (bunları daha ayrıntılı anlatmayı düşünüyorum.) 10 aralık günü 13 saatlik bir yolculuğun ardından Artvindeydik. Ayın 17 sine kadar Artvin'de kaldık. Orada güzel zaman geçirdiğimi düşünüyorum. Özer'in de Artvin'e gelmesi benim için çok önemliydi. 17 sinde İstanbul'a geldikten ve ayın 18 sinde sadece birgün durup ve işlerimi hallettikten sonra ayın 19 unda aslında uçakla gitmemiz gerekirken ben Bulut, Ekin ve Selin ile birlikte tren yoluyla 43 saatlik bir yolculukla önce Tatvan'a gittik oradan 2 saatlik otobüs yoluyla 21 aralık günü saat 21' de Van'a ulaştık. Sosyoloji Kongresi Temsilciler toplantısını kaçırmıştık ama yine de bir kaç arkadaşla muhabbet edip yenileriyle tanışmak büyük keyifti. Bu arada Van sosyolojiden Özcan'ın hakkını da yemeyelim. Sabah saat 08.00 gibi uyanıp Van'da kahvaltımızı ettikten sonra. 12.45'teki uçağımıza binip 22 aralık günü İstanbuldaydık. İşte kısaca 2009'un sonlarının haatıma kattığı büyük keyif silsileleri. Umarım 2010 daha keyifli ve mutlu geçer.